سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تباهی خرد در فریب خوردن از نیرنگهاست . [امام علی علیه السلام]
اتحاد آبپخش
 
کتابخانه عمومی آبپخش به عنوان برتر کشور در سال92 دست یافت

کتابخانه عمومی آبپخش به عنوان برتر کشور در سال92 دست یافت
مسئول کتابخانه عمومی آبپخش در گفتگو با خبرنگار اتحاد جنوب با اعلام این خبر اظهار داشت:کتابخانه عمومی آبپخش از

میان بیش از 3100کتابخانه کشور به عنوان برترین کتابخانه انتخاب شده است.


علی دهقان افزود:نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای انتخاب کتابخانه برتر معیارهایی دارد که می توان به اجرای دقیق مفاد آیین نامه اداره کتابخانه عمومی و انجام فعالیت های فوق برنامه اشاره کرد.


دهقان اضافه کرد:موفقیت در طرح ملی کتاب من،برگزاری مسابقات فرهنگی مکتوب و آنلاین،جذب کمک های خیرین،تعامل سازنده با ادارات بخش و شهرو میزان مراجعات افراد فعال از جمله شاخصه های کتابخانه آبپخش بوده است.
وی کتابهای موجود در کتابخانه را18000جلد عنوان کرد و افزود:از این تعداد حدود3000عنوان کتاباز برگزاری طرح ملی کتاب من دریافت شده و بیش از 1000عنوان کتاب دانشگاهی در حوزه های نفت وگاز،فنی و مهندسی و مدیریت در این کتابخانه موجود است.


علی دهقان از عضویت بیش از 800نفر در کتابخانه آبپخش خبر داد و افزود:این آمار به طور واقعی است و از شهرهای مجاور و استان نیز عضو کتابخانه آبپخش هستند.
این مسئول از مراجعه روزانه بیش از 70نفر به کتابخانه خبر داد و گفت:روزانه به طورمیانگین بیش از70نفر به کتابخانه عمومی آبپخش مراجعه می کنند و حجم کتب امانتی در روز بیش از 100جلد است.

لازم به ذکر است کتابخانه عمومی آبپخش توانسته 3عنوان برتر ملی را کسب نماید که عبارتند از:سال88انتخاب مسئول نمونه کتابخانه های کشور،سال91 کتابخانه برتر فرهنگی کشور و سال 92کتابخانه برتر کشورکه طبق گفته مسئول کتابخانه عمومی آبپخش این آمار دربین بیش از 70 کتابخانه عمومی استان بی نظیر است.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/9/27:: 6:15 عصر     |     () نظر
 
کانال های آبیاری سد ریسعلی دلواری راه اندازی شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در آیین راه‌اندازی کانال‌های آبیاری سد رئیسعلی دلواری اظهار داشت: شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در راستای تامین آب کشاورزان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند و تاکنون اقدامات ارزنده‌ای در این عرصه انجام داده است.



سید مهدی موسوی افزود: از زمان راه‌اندازی سد رئیسعلی دلواری تاکنون اقدامات متنوعی برای بهره‌مندی بیشتر و موثرتر کشاورزان از این سد انجام شده و امروز شاهد راه‌اندازی کانال‌های آبیاری این سد در منطقه شبانکاره هستیم.

وی با بیان اینکه حدود 8700هکتار از اراضی شبانکاره با این کانال‌ها سیراب می‌شوند خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این کانال در واقع 8 هزار و 700 هکتار از اراضی شبانکاره سیراب می‌شوند و کشاورزان 10 روستا با جمعیت بالغ بر 25 هزار نفر از آب بهینه برای کشاورزی استفاده می‌کنند که البته امسال 5000هکتار زیر کشت رفته است.

موسوی تصریح کرد: حدود 240 کیلومتر طول کانال‌های درجه1،درجه2و درجه3 شبکه آبیاری شبانکاره است و بیش از 130کیلومتر زهکش در اراضی شبانکاره احداث شده که امیدوار هستیم کشاورزان از این اقدام رضایت خاطر داشته باشند.
این مسئول از اختصاص حدود60میلیون متر مکعب آب به اراضی کشاورزی شبانکاره خبر داد و افزود:این آب از لحاظ کمی و کیفی بسیار خوب است و شوری اندکی دارد و برای کشاورزی مناسب است.
موسوی اضافه کرد:قبلا حجم آب تحویلی به کشاورزان 1200لیتر بر ثانیه بوده که از هفته گذشته به 2500لیتر بر ثانیه رسیده است.

وی اضافه کرد: در گذشته از هر هکتار از اراضی شبانکاره حدود یک تن محصول برداشت می‌شد و با راه‌اندازی این کانال‌ها و تقویت آب کشاورزی از هر تن بیش از هشت تن محصول برداشت خواهد شد.

موسوی گفت: هم‌اکنون 60 درصد مردم شبانکاره به کشاورزی مشغول هستند که به کشت گندم، جو و صیفی‌جات اشتغال دارند.
مهندس موسوی در پایان ابراز امیدواری کرد:در سالی که از سوی رهبری معظم به سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده بتوانیم با مصرف بهینه آب و کیفیت بخشی به محصولات کشاورزی زمینه تولید حداکثری را فراهم کنیم تا در عرصه اقتصادی زمینه سازتحقق شعار رهبری باشیم.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/9/27:: 3:4 عصر     |     () نظر
 
جلسه شورای اداری بخش آبپخش برگزار شد

جلسه شورای اداری بخش آبپخش در مسجد امام جعفر صادق(ع)محله بهرام آباد شهر آبپخش برگزار شد.

امام جمعه آبپخش در این جلسه خدمت به مردم را عبادت دانست و ابراز داشت:در نظام مقدس جمهوری اسلامی بزرگترین افتخار مسئولان باید خدمت بی منت و صادقانه به مردم باشد و در واقع خدمت به مردم نوعی عبادت است.


حجه الاسلام رضایی خاطرنشان کرد:مردم ایران اسلامی در طول عمر پربرکت نظام اسلامی وفاداری خود را به نظام و ولایت فقیه ثابت کرده اند و بر مسئولان واجب است در خدمت رسانی به مردم از تمامی توان خود بهره جسته و بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند.



بخشدار آبپخش نیز در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ماه صفر و اربعین حسینی اظهار داشت:مهمترین درس قیام سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)ایستادگی در برابر ظالمان وانجام امر به معروف و نهی از منکر است که باید سرمشق زندگیتمامی آزادگان و عدالت خواهان جهان باشد.



غلامرضا وفایی در بخشی دیگر از سخنان خود به حادثه زلزله دشتستان اشاره کرد و اظهار داشت:وقوع حوادث و بلایای طبیعی امری اجتناب ناپذیر است و باید همیشه برای امدادرسانی به آسیب دیدگان آماده باشیم.



وفایی از اعضای ستاد بحران بخش،فرمانداری عسلویه و منطقه ویژه انرژی پارس قدردانی کرده و اظهار داشت:اعضای ستاد بحران بخش،فرمانداری عسلویه و منطقه ویژه انرژی پارس از ابتدای وقوع زلزله با استقرار در شهر و روستاهای بخش آبپخش کارامدادرسانی را آغاز کردند و با تمام توان و به صورت مستمر فعالیت نموده و نهایت همکاری را با بخشداری نمودند که جا دارد از همه این عزیزان کمال تشکر را داشته باشم.


بخشدار آبپخش همچنین از حضور دکتر سالاری به عنوان استاندار بوشهر را خیر مقدم عرض نموده و اظهار داشت:حضور جناب دکتر سالاری در استان بوشهر به عنوان استاندار با توجه به بومی بودن وی می تواند منشا خیر و برکت باشد و خدمت ایشان خیر مقدم عرض نموده و از زحمات آقای حسنوند استاندار پیشین بوشهر نیز قدردانی و تشکر می کنیم.


رئیس شورای اسلامی آبپخش از تکمیل 20 پروژه نیمه‌تمام در آبپخش خبر داد و خاطرنشان کرد: امکانات و ظرفیت موجود را برای تکمیل این تعداد پروژه به کار گرفته‌ایم و انتظار داریم به نتایج مطلوب برسیم


مصطفی رضایی تصریح کرد: به طور مرتب از پروژه‌های موجود در شهر بازدید می‌کنیم و مشکلات موجود در این طرح‌ها را مرتفع خواهیم کرد.


وی با تبریک انتخاب استاندار جدید افزود: دکتر سالاری از نیروهای جوان و متخصص استان است و باید همه کمک کنیم تا شاهد عمران و آبادانی و توسعه همه‌جانبه استان باشیم.

لازم به ذکر است که بخشدار و مسئولان بخش قبل از حضور در مسجد به گلزار شهدای محله بهرام آباد رفته و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند و قبل از جلسه شورای اداری نیز به سئوالات شهروندان پاسخ گفتند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/9/27:: 2:35 عصر     |     () نظر
 
4800 واحد مسکونی در دشتستان تعمیر و بازسازی می شوند

مدیر کل امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران  از بازسازی و تعمیر 4800 واحد خسارت دیده ی دشتستان بر اثر زلزله ی اخیر خبر  داد و گفت: بر اساس وعده 20 روزه ی رییس جمهور جهت رسیدگی به خسارت دیدگان زلزله ی دشتستان، این عملیات زودتر از موعد مقرر به اتمام رسیده و مشکلات مسکن مردم زلزله زده در مدت 10 روز بررسی شد.

مجید جودی افزود: از بین 6100 واحد مورد بازدید، 1800 واحد نیاز به احداث کامل دارند، همچنین تعمیرات 1700 واحد دیگر در دستور کار قرار گرفت و 1300 واحد خسارت دیده نیز دیوار کشی خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه اصل بازسازی منازل خسارت دیده بر عهده مردم می باشد گفت: برخلاف روند بازسازی منازل خسارت دیده ی شنبه، بازسازی و تعمیر منازل خسارت دیده ی دشتستان بر عهده مردم می باشد اما بنیاد مسکن با پرداخت وام و کمک های بلاعوض در این امر، حتما پیگیر آنان خواهد بود.

مدیر امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران اضافه کرد: میزان کمک های بلاعوض و وام های بنیاد مسکن حدود 25 میلیون تومان وام و 5 میلیون تومان کمک بلاعوض برای منازلی که نیاز به بازسازی کامل دارند و 10 ـ2 میلیون تومان وام جهت واحدهای تعمیری پیشنهاد شده است که در جلسه چهارشنبه هیات دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بلافاصله بعد از تایید هیات دولت این وام ها در اختیار مردم خسارت دیده ی دشتستان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه کارمزد این وام ها جهت منازلی شهری 5 درصد و منازل روستایی 4 درصدی می باشد، گفت: بعد از پرداخت این وام ها به مردم خسارت دیده، نقشه های ساختمانی نیز در اختیار آنان قرار خواهد گرفت تا درصوت تمایل از این نقشه ها، جهت ساخت منازل خود استفاده کنند.

جودی با تاکید بر اینکه انتخاب پیمانکار و ساخت و تعمیر منازل بر عهده خود مردم می باشد. بیان داشت: تمامی کسانی که قصد بازسازی منازل خسارت دیده خود را دارند  پیشنهاد می شود که بر اساس نقشه های بنیاد مسکن و زیربنای 80 ـ70 متر مربع، منازل خسارت دیده ی خود را بازسازی می کنند زیرا این نقشه ها قابل توسعه هستند و در آینده می توان به مساحت زیربنای ساخته شده اضافه کرد.

مدیر کل امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ساخت این پروژه با زیربنای 80 ـ70 متر مربع موجب می شود تا قبل از شروع فصل گرما عملیات بازسازی پایان پذیرد، از طرفی دیگر اگر متراژی بیش از این جهت زیربنای ساختمان ها در نظر گرفته شود، امکان اینکه قبل از اتمام بازسازی، وام های اهدایی پایان پذیرد وجود دارد، از این رو مردم به ناچار مجبورند از جیب خود هزینه کنند.

وی ادامه داد: همچنین به مردم دشتستان پیشنهاد می شود جهت بازسازی و تعمیر منازل خود از مصالح ساختمانی همین شهرستان و استان استفاده کنند زیرا طی روند بازسازی، حدود 70 ـ60 میلیارد تومان صرف ساخت و ساز این منازل می شود، پس بهتر است که این اعتبارات در خود شهرستان و استان هزینه شود تا کمکی به تولیدکنندگان مصالح ساختمانی این ناحیه باشد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/9/21:: 11:23 صبح     |     () نظر
 
مصطفی سالاری استاندار بوشهر شد

با تصویب هیئت دولت دقایقی پیش مصطفی سالاری به عنوان استاندار بوشهر انتخاب شد


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/9/13:: 9:51 صبح     |     () نظر
 
سرمربی و 3 بازیکن شاهین بوشهر به پرسپولیس آبپخش پیوستند

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس آب‌پخش اظهار داشت: در ابتدای فصل از آقای فرخنده‌پی خواستیم که به تیم ما کمک کند و ایشان هم با وجود مشکلاتی که در ابتدای فصل داشتیم، همکاری خود را با ما شروع کرد و تیم نیز با نظم خاصی کار خود را در لیگ امسال آغاز کرد.

سعید رضایی افزود: متاسفانه مصدومیت تعدادی از بازیکنان باعث شد تا در روند رو به جلوی تیم ما خلل وارد شود و در برخی از مسابقات نیز به علت اشتباهات داوری، اشتباهات فردی و در برخی موارد نیز اشتباهات تیمی، نتوانستیم آنگونه که باید و شاید در مسابقات لیگ امسال نتیجه بگیریم.

رضائی تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل نقل و انتقالات نیم فصل مسابقات هستیم، تصمیم داشتیم برای نیم‌فصل دوم تیم خود را تقویت کنیم و با سرمربی و تعدادی از بازیکنان تیم شاهین بوشهر وارد مذاکره شدیم.

وی به توافقات صورت گرفته اشاره کرد و افزود: برای سرمربی‌گری تیم با آقای مهدی قنبری وارد مذاکره شدیم و این مربی نیز با وجود پیشنهادهایی که از تیم‌های لیگ کشوری در استان و خارج از استان داشتند، پیشنهاد آقای عباسی رئیس هیئت‌مدیره باشگاه را پذیرفت و به تیم ما پیوست.

رضائی خاطرنشان ساخت: سه بازیکن نیز از تیم شاهین بوشهر به نام‌های سروش چغادکی، محمد خنسیر و ابوالفضل مظفری به تیم ما اضافه شده است.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/9/13:: 9:13 صبح     |     () نظر
 
سالاری استاندار بوشهر می شود؟

مصطفی سالاری که از نیروهای جوان و بومی استان می باشد امروز صبح-چهارشنبه-برای انجام مراحل نهایی و انتخاب به عنوان استاندار بوشهر راهی هیئت دولت شد.

 کارگروه نعیین استانداران به ریاست وزیر کشور بعد از مدتها بحث ، امروز آقای سالاری را به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی  استانداری بوشهر به هیئت دولت معرفی کرده است تا در صورت رای هیئت وزیران ، وی به عنوان اولین استاندار دولت تدبیر و امید در استان بوشهر مشغول به فعالیت شود.

به نظر می رسد که تا ساعاتی دیگر این خبر رسما از سوی وزارت کشور اعلام خواهد شد.

گفتنی است که: دکتر مصطفی سالاری اصالتا دشتستانی است و از نخبگان دانشکده حقوق دانشگاه تهران بوده است که در سال 81 جذب وزارت نفت شده و مسئولیت های متعددی در نفت و گاز پارس داشته است. او در سال 88 بورس وزارت نفت شده و فوق لیسانس و دکترای مدیریت اجرایی از دانشگاه بردو فرانسه را اخذ نموده که به تازگی از رساله دکترایش در پاریس دفاع نموده است.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/9/13:: 8:45 صبح     |     () نظر
 
گزارش تصویری/آبپخش بعد از زلزله

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/9/11:: 12:1 عصر     |     () نظر
 
مردم از دستفروشان مرغ نخرند

عضو شورای اسلامی شهر آبپخش در گفتگو با اتحاد آبپخش بر لزوم جمع آوری دستفروشان طیور از سطح شهر تاکید کرد.

حسن فریبرزی افزود:متاسفانه مدتی است که دستفروشان از شهرها و استان های مجاور اقدام به دستفروشی طیور و به خصوص مرغ زنده می کنند و تا آنجایی که بنده اطلاع دارم زنده فروشی غیر قانونی است و باید با این دستفروشان برخورد قانونی نمایند.

وی از مراکز متولی سلامت در شهر خواست نسبت به جمع آوری دستفروشان غیر قانونی که با سلامت مردم سروکار دارد اقدام کنند و از مردم هم خواست از این دستفروشان مرغ نخرند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/9/11:: 12:2 صبح     |     () نظر
 
رییس جمهور:اولین قسط برای جبران خسارتهای زلزله زدگان تا 20 روز د

رییس‌جمهور در زمینه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات دولت برای بازسازی مناطق زلزله‌زده نیز گفت: همانطور که امروز در جمع زلزله‌زدگان اعلام کردم، به بنیاد مسکن انقلاب مأموریت داده شده ظرف 20 روز آینده تمام خسارت‌های موجود در این مناطق را برآورد کرده و برای همه کسانی که به نحوی مشکلی بواسطه این زلزله برایشان ایجاد شده است، پرونده‌ای تشکیل دهد و اولین قسط خسارت را ظرف همین 20 روز به آنان پرداخت کند.

 روحانی با تاکید بر ضرورت بازسازی و ایمن‌سازی منازل مسکونی مردم در مناطق زلزله‌زده، تصریح کرد: مقرر شده تا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعتبارات خود در این مسیر قدم‌ بردارد و دولت نیز قول می‌دهد در تمام این موارد اعتبارات لازم را تأمین کند.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، قرار است برای احداث منازل جدید در مناطق زلزله‌زده به ازای هر واحد مسکونی 25 میلیون تومان وام بلندمدت و 5 میلیون وام بلاعوض و برای تعمیر منازل 10 میلیون تومان وام بلندمدت و دو میلیون تومان وام بلاعوض و همچنین برای احداث دیوار سه میلیون تومان وام بلند مدت و یک میلیون تومان وام بلاعوض به زلزله‌زدگان پرداخت شود.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/9/10:: 3:59 عصر     |     () نظر
   1   2      >
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها