سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنگامی که نزد آموزگار یا در مجلس های دانش نشستید، نزدیک هم شوید و برخی پشت برخی دیگربنشیند . مانند دوران جاهلیت پراکنده منشینید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
اتحاد آبپخش
 
دعوت شهردار از هنرمندان آبپخشی برای اجرای برنامه در جشنواره نورو

شهردار آبپخش در گفتگو با خبرنگار پسین آبپخش از اجرای جشنواره نوروزی در روزهای دوم،سوم،چهارم و پنجم فروردین ماه خبر داد.

مهندس حسین عباسی افزود:این جشنواره با شرکت هنرمندان مطرح استان و شهر آبپخش برگزار می شود و مردم فهیم شهر آبپخش و سایر هم استانی های عزیز می توانند از این برنامه مفرح که در پارک خضراء برگزار خواهد شد استفاده کنند.
2.jpg
عباسی از شرکت هنرمندان شهر آبپخش و اجرای برنامه های آنان در این جشنواره خبر داد و اظهار داشت:هنرمندان آبپخش از پاک ترین و برجسته ترین هنرمندان استان هستند و توانسته اند در سالهای گذشته افتخارات فراوانی را نصیب آبپخش بزرگ نمایند و از آنها دعوت می کنم برای اجرای برنامه های خود در جشنواره نوروزی تا پایان هفته جاری به روابط عمومی شهرداری مراجعه کرده و برنامه خود را جهت بررسی و اولویت بندی برای اجرا تحویل دهند و قاطعانه عرض می کنم با تمام توان از هنرمندان با فرهنگ و اصیل شهر آبپخش حمایت کرده و جهت تعالی و پیشرفت روزافزون آنها از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.
وی از عملکرد گروه هنری بهار بخاطر افتخار آفرینی در استان نیز تقدیر کرده و ابراز داشت:فرزندان هنرمند آبپخش بزرگ در قالب گروه هنری بهار توانستند در تئاتر کودک استان مقام برتر را کسب کنند و انشاءالله در جشنواره نوروزی از این گروه هنرمند تجلیل خواهد شد.
این مسئول هدف از برگزاری جشنواره نوروزی را شناساندن فرهنگ و هنر آبپخش بزرگ به هموطنان عنوان کرد و افزود:این جشنواره با اجرای مجری توانمند استان جناب حسن غلامی برگزار می شود و هدف اصلی آن شناساندن فرهنگ بومی شهر آبپخش و پیشینه هنری و فرهنگی این دیار کهن است که امیدوارم برنامه ای شایسته و در خور نام بزرگ آبپخش اجرا شود و مورد قبول همشهریان عزیز واقع گردد.
شهردار آبپخش خاطرنشان کرد:با افتخار اعلام می کنم درب اتاق شهردار بروی کلیه شهروندان عزیز به خصوص هنرمندان و فرهیختگان باز است و تا حد توان شهرداری در اجرای برنامه های این قشر زحمتکش و اصیل به آنها کمک خواهد کرد و برنامه های خوبی هم برای اعتلای فرهنگ وهنرشهر آماده کرده ایم که در آینده ای نزدیک جلسه هم اندیشی با اهالی فرهنگ و هنر برگزار خواهد شد.




نوع مطلب :
برچسب ها :


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/12/25:: 11:15 عصر     |     () نظر
 
جشن سبزه ها در پیش دبستانی بهاران آبپخش

5.jpg ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/12/25:: 10:34 صبح     |     () نظر
 
یادواره شهید غلامرضا رستگار در آبپخش برگزار شد+تصاویر
<یادواره دانش آموز  شهید غلامرضا رستگار  با حضور خانواده معظم شهید و مسئولان بخش و شهرستان در دبستان فاطمه زهرا(س)آبپخش با شکوه و معنویت خاصی برگزار شد.3.jpg1.jpg ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/12/21:: 8:40 صبح     |     () نظر
 
تجلیل از گروه هنری بهار در جشنواره نوروزی شهر آبپخش

شهردار آبپخش در گفتگوی اختصاصی با اتحاد آبپخش اظهار داشت:هنر و هنرمند دو عامل هم و تاثیر گذار در جامعه هستند و باید زمینه کارهای فرهنگی و هنری توسط مسئولان فراهم شود تا آنها بدون دغدغه خاطر فعالیت نمایند.
مهندس حسین عباسی ابراز داشت:در راستای بسط و گسترش فرهنگ و هنر شهر،شهرداری آبپخش سیاست های کوتاه مدت و بلند مدت دارد و در کنار فعالیتهای عمرانی و اقتصادی،نگاه ویژه ای به مقوله فرهنگ و هنر دارد و تا آنجا که ممکن است از هنرمندان عزیز حمایت خواهد کرد.
عباسی افزود:همچنین شهرداری نسبت به ورزش شهر نیز اهتمام جدی دارد و در همین راستا کمک های خوبی در 2ماه گذشته به تیمهای ورزشی آبپخش که در رقابت های استانی حضور دارند شده است و ورزشکاران عزیز شهر مطمئن باشند شهرداری در صورت داشتن بودجه لازم از آنها حمایت همه جانبه خواهد کرد.
شهردار آبپخش ضمن تبریک بمناسبت افتخار آفرینی گروه هنری بهار آبپخش بخاطر کسب مقام اول تئاتر کودک استان اظهار داشت:خوشبختانه فرزندان هنرمند آبپخش بزرگ در قالب گروه هنری بهار موفق به کسب مقام اول استان در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شده اند و اینجانب ضمن تبریک به این گروه فعال اعلام می کنم در جشنواره نوروزی شهر آبپخش به صورت ویژه از این گروه تجلیل خواهد شد.
مهندس عباسی خاطرنشان کرد:آبپخش بزرگ مهد فرهنگ و هنر است و هنرمندان بزرگی از این خطه بافرهنگ به استان و کشورمعرفی شده اند و با افتخار اعلام می کنم شهرداری آبپخش از هنرمندان،ورزشکاران و جوانان نخبه شهر حمایت همه جانبه خواهد کرد و تا آنجایی که اعتبارات و بودجه اجازه دهد در خدمت آنها خواهد بود.
لازم به ذکر است نمایش "یک دختر یک سرباز"کاری از گروه هنری بهار به کارگردانی حسن بحرانی با دریافت 5 عنوان برتر در کنار نمایش "شرک 5" بدون هیچ گونه اولویتی به عنوان آثار برگزیده سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان استان بوشهر انتخاب شدند!


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/12/20:: 4:19 عصر     |     () نظر
 
50درصد مدارس استان دارای کلاسهای هوشمند هستند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در آیین افتتاح کلاسهای هوشمند هنرستان فنی و حرفه ای کربلای4آبپخش اظهار داشت:طرح هوشمندسازی مدارس از چند سال پیش آغاز شده ولی علیرغم تلاشهای مدیران محترم و صرف هزینه در این رابطه نتیجه مطلوب بدست نیامده است.

ناصر کرمی افزود:باید بتوانیم از فناوری کنونی که در اختیار داریم بدرستی بهره ببریم چون در آینده با ورود فناوریهای جدید،عملا فناوری های قدیمی منسوخ خواهد شد.
کرمی از کمبود نیروی فنی و ماهرجهت کار در پارس جنوبی در استان بوشهر سخن گفت و ابراز داشت:متاسفانه در استان نیروی فنی و ماهر مرتبط با صنعت گاز و نفت به سختی پیدا می شود و بیشتر کارهای فنی منطقه ویژه پارس را به افراد غیر بومی می دهند و باید مراکز فنی و هنرستان های استان در تربیت نیروهای ماهر اهتمام  جدی داشته باشند تا زمینه اشتغال افراد بومی و ماهر فراهم شود.
این مسئول از هوشمندسازی 50درصد مدارس استان خبر داد و اظهار داشت:با تلاشهای صورت گرفته قریب به 50درصد مدارس استان هوشمند هستند که از لحاظ هوشمند سازی مدارس توانستیم مقام دوم کشور را بعد از تهران بدست بیاوریم.
وی اضافه کرد:حدود7200کلاس درس در استان وجود دارد که بیش از2000کلاس درس در استان هوشمند هستند.
رییس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز در این مراسم از کمبود اعتبارات آموزش و پرورش سخن گفت و ابراز داشت:آموزش و پرورش از مهمترین مسائل جامعه هستند و باید طوری برنامه ریزی شود که تربیت نسل آینده بدرستی انجام شود و مربیان و دانش آموزان بدون دغدغه خاطر به تعلیم و تعلم بپردازند.


سید حسن لواسانی از بخش آبپخش به عنوان بخشی فرهنگی و متدین یاد کرد و افزود:بخش آبپخش با داشتن عالمان بزرگی چون آیت ا...مهدوی مرتضوی و داشتن چهره های علمی فراوان در سطح استان و کشور یکی از بخش های بافرهنگ استان است و همواره شاهد پیشرف اعتلای این بخش بوده و هستیم.


وی همچنین قول پیگیری ارتقای نمایندگی آموزش و پرورش آبپخش را نیز داد.
مسئول نمایندگی آموزش و پرورش آبپخش نیز در این جلسه ضمن عرض خیرمقدم و تبریک به مناسبت انتصاب آقایان کرمی و لواسانی به عنوان معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان و رییس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان اظهار داشت:شهر آبپخش دومین شهر شهرستان و هشتمین شهر استان است وبیش از4هزار دانش آموز و بیش از400فرهنگی دارد و آموزش و پرورش آن 15سال است که به صورت نمایندگی اداره می شود که 13 سال زیر نظر شبانکاره و 2سال نیز زیر نظر دشتستان بوده است.
محمود انتظامی بر ضرورت ارتقای نمایندگی به اداره تاکید کرد و اظهار داشت:ارتقای نمایندگی آموزش و پرورش آبپخش به اداره ای مستقل خواست مردم و مسئولین بخش است و از مسئولان استان و شهرستان تقاضا دارم در این رابطه اهتمام جدی داشته باشند.
انتظامی بر تکمیل طرح های نیمه تمام آموزشی تاکید کرد و ابراز داشت:با کمال تاسف باید عرض کنم چند طرح آموزشی در آبپخش هست که به صورت نیمه کاره رها شده مثل هنرستان خوارزمی که بیش از60درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از21ماه است که به حال خود رها شده یا نمازخانه دبیرستان معراج که با پیشرفت 7درصدی حدود 30ماه است که خوابیده و هیچ کاری درآنها انجام نمی شود و کم کم تحلیل خواهند رفت و هزینه هایی که از بیت المال خرج اینها شده هدر می رود.
این مسئول همچنین از تخریبی بودن دبستان شهید رضایی آبپخش نیز سخن گفت و ابراز داشت:این دبستان 165دانش آموز دارد و بیش از 30سال از ساخت آن می گذرد و کاملا تخریبی است و مجبور شدیم برای حفاظت از جان دانش آموزان آنها را به شیفت مخالف مدرسه نمونه علامه طباطبایی منتقل کنیم.


انتظامی از هوشمند بودن 35درصد از مدارس آبپخش خبر داد و ابراز داشت:27آموزشگاه ابتدایی در بخش آبپخش وجود دارد که تنها 35درصد مدارس هوشمند هستند و از 12 مدرسه ابتدایی شهر نیز 9مدرسه هوشمند هستند.
رییس شورای شهر آبپخش نیز بر ارتقای نمایندگی آموزش و پرورش آبپخش تاکید کرد و افزود:پیگیری های فراوانی در چند سال گذشته انجام شده و علیرغم قولهای مساعد مسئولان تاکنون شاهد تحقق این مهم نبوده ایم.
مصطفی رضایی از گرفتن پول به عناوین مختلف از دانش آموزان انتقاد کرد و گفت:طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی آموزش و پرورش در سطح عمومی رایگان است ولی مدیران مدارس در طول سال به عناوین مختلف از دانش آموزان پول می گیرند که این خلاف قانون است و باید رسیدگی شود.
رضایی بر ضرورت تعمیر مدارس آبپخش تاکید کرد و افزود:چند مدرسه آبپخش تخریبی هستند و ممکن است با کوچکترین لرزش زمین فرو بریزند و لازم است مسئولان نوسازی استان در تخریب و بازسازی آنها اهتمام جدی داشته باشند.
شهردار آبپخش نیز در این مراسم بر تعامل سازنده با مدیران آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود:شهرداری تا آنجایی که قانون اجازه دهد در خدمت آموزش و پرورش است و هر جا لازم باشد آماده همکاری با این نهاد می باشد.
حسین عباسی همچنین بر لزوم آموزش های فنی لازم به هنرآموزان جهت اشتغال در منطقه ویژه پارس تاکید کرد و افزود:منطقه ویژه پارس ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال هنرآموزان بومی استان است و آموزش و پرورش باید طوری برنامه ریزی کند تا مهارتهای لازم را به هنرآموزان یاد بدهند و زمینه اشتغال آنان در آینده فراهم شود.
مدیر هنرستان فنی و حرفه ای کربلای4آبپخش نیز از هوشمند بودن کلیه کلاسهای این هنرستان خبر داد و افزود:این مهم با تلاش شبانه روزی همکاران بدست آمده و در استان بوشهر و کشور کم نظیر است.
محمد حسین گشتاسب از سرانه پایین آموزشی این آموزشگاه گلایه کرده و اظهار داشت:سرانه آموزشی سال گذشته آموزشگاه530هزار تومان بوده در صورتی که هزینه برق هنرستان 6میلیون تومان شده است.
گشتاسب همچنین از قبولی 100درصدی هنرآموزان این هنرستان در کنکوردانشگاه دولتی در سال گذشته خبر داد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/12/19:: 2:52 عصر     |     () نظر
 
یادواره شهید کرامت و شهدای بنار سلیمانی24اسفند برگزار می شود

جلسه هماهنگی برگزاری یادواره سردار شهید غلامرضا کرامت و شهدای روستای بنار سلیمانی از توابع بخش آبپخش در محل حوزه شهید دستغیب آبپخش برگزار شد.

بخشدار آبپخش در این جلسه اظهار داشت:با یاد شهداء فضا معطر می شود و برگزاری یادواره شهدا باعث زنده شدن نام و خاطره شهدای عزیز و گرانقدر خواهد شد.

غلامرضا وفایی بر آمادگی گروه های مختلف ستاد یادواره شهید کرامت و شهدای روستای بنار سلیمانی خبر داد و ابراز داشت:جلسات متعددی برگزار شده و به لطف خدا برنامه های خوبی تدارک دیده شده و در کنار یادواره نمایشگاه جنگ افزارهای مختلف نیز برپا خواهد شد.

وی از حضور سردار حاج نبی رودکی به عنوان سخنران این مراسم یاد کرد و گفت:بسیاری از رزمندگان و سرداران زمان جنگ در این یادواره حضور خواهند داشت و تیپ پیاده امام صادق(ع)استان نیز با ستاد یادواره همکاری خواهد داشت.

لازم به ذکر است یادواره سردار شهید غلامرضا کرامت که در زمان جنگ فرمانده ادوات لشکر 19فجر بوده و شهدای روستای بنار سلیمانی روز24اسفند ساعت3.5عصر در گلزار شهدای این روستا برگزار خواهد شد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/12/18:: 10:46 عصر     |     () نظر
 
مراسم روز درختکاری توسط پیش دبستانی بهاران آبپخش برگزار شد

رییس شورای اسلامی شهر آبپخش در مراسم پیاده روی و درختکاری مرکز پیش دبستانی بهاران آبپخش این مرکز را یکی از مراکز فعال بخش عنوان کرد و اظهار داشت:باید عرض کنم مرکز پیش دبستانی بهاران آبپخش با مدیریت سرکار خانم حسن پور از مراکز پیشرو در انجام کارهای فرهنگی بوده و به مناسبتهای مختلف برنامه های متنوعی اجرا کرده است.

1.jpg
مصطفی رضایی افزود:شورای اسلامی شهر آبپخش از انجام کارهای فرهنگی و هنری در سطح شهر تا آنجایی که مقدور باشد آماده همکاری است و در خدمت مراکز فرهنگی و هنری شهر می باشد.
5.jpg
شهردار آبپخش نیز در این مراسم با تبریک روز درختکاری اظهار داشت:درخت و طبیعت مایه نشاط و شادابی روح و جسم انسان هستند و باعث سرزندگی و پویایی جامعه می شوند.
6.jpg
مهندس حسین عباسی به نهضت درختکاری در شهر آبپخش نیز اشاره کرد:در راستای زیبا نمودن فضای شهر اقدام به کاشت1000اصله نهال کردیم و در آینده 1000اصله دیگر نیز در سطح شهر کاشته خواهد شد.
عباسی بر آمادگی شهرداری برای انجام کارهای فرهنگی و هنری تاکید کرد و افزود:مجموعه شهرداری و شورای شهر این آمادگی را دارند که با گروه های مختلف شهر در راستای بسط و گسترش فرهنگ و هنر همکاری کنند.
 مدیر مرکز پیش دبستانی بهاران نیز در این مراسم اظهار داشت:مرکز پیش دبستانی بهاران از بدو تاسیس فعالیت های فرهنگی و فوق برنامه را سرلوحه کارهای خود قرار داده و در راستای اهداف خود به این برنامه ها اهتمام جدی دارد.
7.jpg
لیلی حسن پور از همکاری صمیمانه شورای شهر و شهردار آبپخش قدردانی کرده و اظهار داشت:ریاست محترم شورا و شهردار محترم در تمام برنامه های این مرکز همکاری خوبی با ما داشته اند و از هیچ کوششی در راستای اجرای برنامه های فرهنگی ما دریغ نکرده اند که جا دارد از آنها قدردانی نمایم.
برای دیدن عکسها به ادامه مطلب بروید....................................................................... ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/12/18:: 10:25 عصر     |     () نظر

درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها