سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با هر آدمى دو فرشته است که او را مى‏پایند و چون قدر الهى رسد بدان واگذارش نمایند ، و مدت زندگانى که براى انسان است چون سپرى وى را نگهبان است . [نهج البلاغه]
اتحاد آبپخش
 
صف های طولانی برای خرید نفت سفید در آبپخش

بخش آبپخش قریب به40هزار نفر جمعیت دارد و در فصل سرما فقط یک عامل فروش نفت در مرکز این بخش فعال است که به دلیل ازدحام جمعیت برای خرید نفت هر روزه شاهد درگیری لفظی و فیزیکی هستیم.




چرا بخش 40هزار نفری آبپخش باید فقط یک مرکز توزیع نفت سفید داشته باشد؟

چرا سهمیه نفت روستاهای بخش داده نمی شود تا آنها مجبور نباشند به خاطر خرید نفت به مرکز بخش مراجعه کنند؟و چندین سئوال دیگر که امیدواریم مسئولان چاره اندیشی کنند

 

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/10/25:: 3:52 عصر     |     () نظر
 
گناوکان،تنها روستای بخش آبپخش که آب ندارد
روستای گناوکان از توابع بخش آبپخش شهرستان دشتستان،حدود10کیلومتری مرکزبخش واقع شده و با مرکز بخش سعدآباد نیز5کیلومتر فاصله دارد.
این روستا در حال حاضرحدود20خانوار و بیش از70نفر جمعیت دارد که طبق گفته معتمدان محلی در گذشته بیش از110خانوار در این روستا ساکن بوده اند که به دلیل عدم وجود امکانات رفاهی اولیه مثل آب و برق و غیره از این روستا نقل مکان کرده و به گناوه و برازجان و آبپخش رفته اند.
علی جعفری یکی از معتمدان محلی روستای گناوکان در گفتگو با خبر نگار اتحاد جنوب به بیان مشکلات روستا پرداخت و مهمترین مشکل روستا را نداشتن آب آشامیدنی عنوان کرد.
آقای جعفری که حدود75سال سن دارد و از کشاورزان این روستا نیز می باشد در مورد روستا چنین می گوید:روستای گناوکان در گذشته از قطبهای تولید گندم منطقه بوده و در حال حاضر هم سالانه بیش از500تن گندم در این روستا برداشت می شود.
وی مهمترین و اساسی ترین مشکل روستا را عدم لوله کشی آب و نبود آب آشامیدنی سالم در این روستا عنوان کرد و گفت:متاسفانه اهالی این روستا از نبود آب آشامیدنی سالم رنج می برند و بیماریهای مختلف دامن اهالی روستا را به خاطر عدم وجود آب سالم گرفته است.
آقای جعفری در همین رابطه عنوان داشت:آب آشامیدنی ما از طریق تانکر آب جهاد برازجان تامین می شود و ماهانه مجبوریم بیش از 150هزار تومان بابت خرید تانکر آب بپردازیم و در صورت تاخیر تانکر از آب ناسالم رودخانه جهت خوردن استفاده می کنیم .
وی خواستار توجه مسئولین به این روستا شد و اظهار داشت:مسئولان محترم آگاه باشند که اگر آب آشامیدنی سالم به مردم نرسد بیماریهای گوناگون دامن اهالی این روستا را می گیرد و به خاطر رضای خداوند نسبت به لوله کشی آب این روستا اقدام فوری و عاجل نمایند.
لازم به ذکر است روستای بند محمد عبداله آبپخش نیز آب آشامیدنی ندارد ولی کلنگ آبرسانی به این روستا با همت بخشدار آبپخش زده شده و در شرف اجرا است.



کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/10/25:: 3:47 عصر     |     () نظر
 
بیمارستان شهید گنجی جوابگوی مردم دشتستان نیست/تدوین طرح جامع خرم

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای چهاربرج بخش آبپخش به مشکلات مطروحه مردم پاسخ داد.
حجه الاسلام موسوی نژاد را در این جلسه مسئولان شهرستان و بخش همراهی می کردند و در صورت لزوم مسئولان به سئوالات مردم پاسخ دادند.
نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار داشت:درنظام جمهوری اسلامی، جایگاه ها برای این خلق شده اند تا مبانی وشریعت الهی یعنی همان رفاه، کمال، سعادت ورسیدن به قرب الهی پیاده شود.
وی با بیان اینکه با استفاده از دانش، فکر وتدابیر بشری باید راه رسیدن به کمال راپیداکرد، گفت: برای رسیدن به اهداف عالیه و قرب الی الله باید از همه ابزارهای موجود در دنیا استفاده کرد.
http://8pic.ir/images/81881673014392371294.jpg
حجه الاسلام موسوی نژاد در بخشی دیگر از سخنان خود به بیمارستان شهید گنجی برازجان اشاره کرد و ابراز داشت:بیمارستان شهید صادق گنجی با امکانات محدود جوابگوی مراجعین نیست و به تنهایی نمی تواند مشکل درمان مردم را حل کند و بیمارستان 17شهریور هم باید پذیرش بیمار انجام دهد و من به مسئولان بهداشتی استان تذکر داده ام.
این مسئول در ادامه در جواب باغداران خرما اظهار داشت:دولت موظف است خرمای مانده کشاورزان را با نرخ تضمینی خریداری کند و جلوی ضرر و زیان کشاورزان را بگیرد.
وی در همین رابطه افزود:با پیگیری فراکسیون خرمای مجلس و دستور رییس مجلس،مرکز پژوهش های مجلس در حال تدوین طرح جامع خرما می باشد که پیشرفت خوبی داشته  و در حال نهایی شدن است و به فضل الهی با اجرای این طرح شاهد رونق خرما خواهیم بود.
حجه الاسلام موسوی نژاد از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گزاری در امر خرما و صنایع تبدیلی مرتبط با آن دعوت کرد و تصزیح کرد:در همین رایطه با چند سرمایه گزار کویتی مذاکراتی داشته ام و هر سرمایه گزاری بخواهد در امر خرما در شهرستان دشتستان سرمایه گزاری کند با تمام توان با او همکاری خواهم کرد.
به ادامه مطلب بروید...............................................
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/10/21:: 2:33 عصر     |     () نظر
 
در پی بارندگی اخیر/سدهای انحرافی استان سرریز شدند+تصاویر

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در بازدید از سد انحرافی سرقنات دشتستان اظهار داشت:سیلاب هفدهم آذرماه بر رودخانه ها و شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهرتاثیر مطلوبی داشته است.


مهندس سید مهدی موسوی افزود:در شبکه آبیاری رودخانه دالکی در بخش سعدآبادمقدار ورودی آب کانالهای اصلی از5000لیتر در ثانیه به 12000لیتر در ثانیهافزایش یافته و ارتفاع سرریز سد انحرافی هم به حدود2متررسید.


مهندس موسوی ازافزایش دبی آب در شبکه آبیاری آبپخش خبر داد و ابراز داشت:در شبکه آبیاری آبپخش نیز دبی آب به ماکزیمم رسید و ارتفاع سرریز آب بیش از 1متر افزایش یافت.


این مسئول به حوزه آبیاری تنگستان هم اشاره کرد و اظهار داشت:در شبکه آبیاری تنگستان هم با توجه به کم آبی این حوزه،دبی آب از 200لیتر در ثانیه به6500لیتر در ثانیه افزایش و ارتفاع سرریز سد اهرم به بیش از70سانتیمتر افزایش یافت.
مهندس موسوی به مغذی بودن این سیلاب هم اشاره کرد و گفت:این سیلاب که همراه مواد مغذی در شبکه بوجود آمدموجب خوشحالی و مسرت کشاورزان عزیز گردید.


وی اضافه کرد:در پی سیلاب تعداد5الکتروپمپ از ایستگاه پمپاژ وحدتیه هم وارد مدار گردید و نخیلات تحت پوشش این شبکه نیز آبیاری شدند.


مهندس موسوی از سرریز سد انحرافی شبانکاره نیز خبر داد و اظهار داشت:در سد انحرافی شبانکاره در پایین دست سد ریسعلی دلواری هم شاهد سرریز آب و ورود آب به شبکه های آبیاری شبانکاره بودیم که موجب رضایتمندی کشاورزان شد.


این مسئول بر استفاده بهینه از منابع آب تاکید کرد و ابراز داشت:باید در مصرف آب صرفه جویی کنیم و از این نعمت الهی استفاده بهینه نماییم تا شاهد کم آبی و بی آبی در سالهای آینده نباشیم.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/10/17:: 7:4 عصر     |     () نظر
 
اولین روز کاری شهردار آبپخش/گزارش تصویری

شهردار آبپخش در اولین روز کاری خود به کارخانه آسفالت شهرداری و کارگاه موتوری شهرداری

رفت و سپس از کوچه ها و معابر شهر آبپخش بازدید کرد .مهندس عباسی از آماده باش کلیه نیروها و امکانات امدادی برای مقابله با سیل در شهرداری خبر داد و افزود:مردم شریف شهر آبپخش مطمئن باشند مجموعه شهرداری خدمتگزار و در کنار آنها خواهند بود و ازهیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/10/16:: 7:25 عصر     |     () نظر
 
روز شنبه،معارفه شهردار آبپخش

مراسم تودیع و معارفه شهردار جدید آبپخش در تاریخ14دی ماه در سالن هنرستان کربلای4 راس ساعت10صبح برگزار می شود.


در این مراسم از زحمات سید محمود موسوی شهردار پیشین و اسماعیل سلیمانی سرپرست شهرداری تقدیر می شود و مهندس حسین عباسی به عنوان شهردار جدید معارفه خواهد شد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/10/12:: 10:54 صبح     |     () نظر
 
حکم شهردار آبپخش امضاء شد

حسین عباسی، نائب رییس و سخنگوی شورای آبپخش به عنوان شهردار این شهر منصوب شد.


حدود دو ماه پیش و طی انتخاباتی که در شورای شهر آبپخش صورت گرفت، حسین عباسی توانست با سه رای موافق، یک رای ممتنع و یک رای مخالف به عنوان شهردار این شهر انتخاب شود اما متاسفانه به دلایلی، امضای حکم شهرداری وی از سوی استانداری بوشهر صورت نگرفته بود تا اینکه امروز یکشنبه 8 دی ماه، حکم شهرداری وی از سوی استانداری امضاء و حسین عباسی به عنوان شهردار آبپخش تایید شد.

گفتنی است پیش از این شهرداری آبپخش با سرپرستی اسماعیل سلیمانی اداره می شد.


 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/10/8:: 9:9 عصر     |     () نظر
 
تعزیه در حسینیه خادمی شهر آبپخش

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/10/8:: 8:37 عصر     |     () نظر
 
9 دی برخاسته از بصیرت مردم است

مراسم گرامیداشت 9دی بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد صاحب الزمان(عج) آبپخش برگزار شد.


حجه الاسلام حسینی آملی از اساتید حوزه و دانشگاه سخنران این مراسم در بیاناتی حادثه9دی سال 88را حرکتی مدبرانه و هوشمندانه از جانب مردم دانست و اظهار داشت:مردم بصیر ایران اسلامی وقتی دیدند آرمانها و اهداف نظام اسلامی در خطر است به صحنه آمدند و حادثه عظیم و تاریخی9دی را خلق کردند.


وی اضافه کرد:بصیرت یعنی تصمیم به موقع گرفتن و مردم شریف و بصیر ایران با درک موقعیت زمانی و شناخت حیله های از پیش طراحی شده دشمنان نظام برای دفاع از مقدسات و آرمانهای خود به صحنه آمدند و در واقع 9دی سال88برخاسته از بصیرت مردم ایران بود.


حجه الاسلام حسینی آملی از طراحی درازمدت دشمنان نظام اسلامی برای ضربه زدن به نظام در سال88سخن گفت و ابراز داشت:وقایع تلخ پس از انتخابات سال88توسط سازمانهای جاسوسی امریکا و انگلیس طی سالهای قبل ازآن طراحی شده بود و در واقع نقشه اصلی فتنه88را سرویس های جاسوسی مستکبران عالم طراحی کرده بودند و فریب خوردگان داخلی اجرای آن را بر عهده داشتند.


این استاد حوزه و دانشگاه تنها راه سعادت و سرافرازی بیشتر نظام اسلامی را پیروی از ولایت فقیه دانست و افزود:این ولایت فقیه بوده که در مواقع حساس کشتی انقلاب را از طوفانهای سهمگین به ساحل نجات رسانده است.


حجه الاسلام حسینی آملی خاندان آل سعود را مجری اصلی برنامه های شوم امریکا و انگلیس در جهان اسلام دانست و اظهار داشت:در حال حاضر خاندان آل سعود استمرار خاندان بنی امیه و دیگر جباران تاریخ است و محور شیطنت و مجری اصلی اهداف شوم دشمنان اسلام در منطقه و جهان اسلام ،خاندان آل سعود می باشد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/10/8:: 8:26 عصر     |     () نظر
 
معلم آبپخشی رتبه برتر کشوری را کسب کرد

 بهرام شفیعی دبیر درس تاریخ دبیرستانهای شهرستان دشتستان که اصالتاآبپخشی می باشد در جشنواره طراح سوال تاریخ که در شهر کرمان برگزار شد توانست رتبه برتر کشوری را از آن خود نماید.

 این معلم با دانش و متعهد سالهای گذشته نیز توانسته بود عنوانهای برتر استانی و کشوری را کسب نماید.

این موفقیت بزرگ را به این دبیر کوشا و جامعه فرهنگیان استان بوشهر تبریک و تهنیت می گوییم.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/10/5:: 7:49 عصر     |     () نظر
   1   2      >
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها