سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترین برادران کسى است که براى او به رنج افتى . [ چه رنج افتادن مستلزم مشقّت است . و این شرّ را برادرى که براى او به رنج افتاده‏اند سبب شده . پس او بدترین برادران است . ] [نهج البلاغه]
اتحاد آبپخش
 
وقتی دین و مردم ابزارهای مخالفت می شوند

با عرض تبریک سال جدید به هموطنان عزیز و همشهریان گرامی،موج تخریب های غیرمنصفانه بر علیه شهرداری و شورای شهر آبپخش ما را برآن داشت تا این عریضه را بنگاریم شاید توانسته باشیم گوشه ای از زحمات ارزشمند شهردار جوان و ساعی آبپخش و ریاست محترم شورای شهر در برپایی جشنواره نوروزی را ارج نهاده باشیم.
جشنواره نوروزی آبپخش با تلاش و زحمات شهردار و شورای شهر در روزهای 2 الی5فروردین 93برگزار شد و در نوع خود در استان بی نظیر بود.
این جشنواره با حضور هنرمندان استانی و شهر آبپخش در پارک خضراء برگزار شد و اجرای این جشنواره بر عهده مجری برجسته رسانه ملی در استان جناب حسن غلامی بود که الحق توانست با حرکات و اجرای خوب خود نظر شهروندان و مسافران نوروزی را جلب نماید.
این جشنواره به مدت 4شب رگزار شد و با استقبال حدود3هزار نفری شهروندان و اهالی بخش های مجاور و مسافران نوروزی همراه بود و اکثر قریب به اتفاق مردم از برگزاری این جشنواره رضایت داشته و آن را ستودند و اقلیت اندکی نیز به بهانه های مختلف که بیشتر بوی تسویه حساب شخصی می داد نیز این جشنواره را بد توصیف کردند که جای سئوالات بیشمار دارد و دلایل محکمه پسندی هم ندارند و توپ را در زمین بیت المال و دین می اندازند.
حال جای این سئوال است که آیا باید بنام دین و مردم با افراد تسویه حساب کرد؟
بیشتر افرادی که مخالفت خود را با برگزاری این جشنواره اعلام کرده اند همده دلیل مخالفت خود را ایام فاطمیه و عدم استفاده از هنرمندان شهر آبپخش عنوان کرده اند که باید در جواب آنها نکاتی را یادآور شویم:
شهردار محترم و ریاست محترم شورا در شب اول جشنواره در سخنانی اعلام کردند که برای انجام این کار از امام جمعه محترم،فرماندار محترم شهرستان و ائمه جماعات شهر استعلام و کسب اجازه شده و آنها گفته اند که اول تا پنجم فروردین برای اجرای جشنواره نوروزی بلامانع است،با اندکی تامل در این سخن پی می بریم که بالاترین مرجع دینی در شهر آبپخش و بالاترین مقام سیاسی شهرستان نیز نظر مخالفی برای اجرای این برنامه در روزهای آغازین سال نو نداشته اند و ما باید به نظر امام جمعه محترم ارزش بگذاریم و خود را کاسه داغ تر از آش نکنیم.
ثانیا مگر صدا و سیمای جمهوری اسلامی که زیر نظر رهبر انقلاب است برنامه های شاد و طنز در روزهای ابتدایی سال برگزار نکرد؟
دلیل دیگر مخالفت آنها عدم استفاده از هنرمندان آبپخشی است که باید به عرض برسانیم که شهردار محترم از روز اول استارت جشنواره بر استفاده از هنرمندان عزیز آبپخش در این برنامه تاکید کرد و حتی جلسه با آنها برگزار کرد و برخی هنرمندان آبپخش نیز در این جشنواره اجرای برنامه کردند و این مدعا نیز نا مربوط است.
به قول سهراب سپهری چشم ها را باید شست،جور دیگر باید دید؛اگر از زاویه مثبت به قضایا نگاه کنیم و منصفانه قضاوت کنیم شاد کردن دل مردم ارزش فراوانی دارد تا جایی که پیامبر اکرم(ص)می فرماید:بعد از نماز،بزرگترین پاداش،از آن کسانی است که دل مومنان را شاد کنند یا در سخنی گهربار از مولی علی(ع) نقل است که فرمودند:بعد از سلامتی،بزرگترین نعمت،لبخند است و براستی که خنده،بر هر درد بی درمان دواست     هر که می خندد،ثناگوی خداست.
هدف مجموعه شهرداری و شورای شهر شاد کردن دل مردم بود که به اعتقاد نگارنده و با توجه به بازخورد قضاوتهای مردم آنها شهردار و شورا را برای این کار تحسین کردند و با حضور گسترده و باشکوه خود در جشنواره مهر تاییدی بر این کار زدند.
اما مخالفان برگزاری جشنواره ادعای دیگری هم دارند و آن هزینه فراوان این جشنواره است که باید عرض کنیم از آنجایی که شهرداری نهادی غیر دولتی است و بیشتر به کارهای عمرانی می پردازد و به دلیل خدماتی بودن، انتظار کارهای فرهنگی و هنری از آن کمتر است باید قدردان شهردار محترم باشیم که حامی کارهای فرهنگی،هنری و ورزشی و علمی است و از بدو روی کار آمدن،تلاش گسترده ای برای فرهنگ و هنر و ورزش داشته و کمکهای خوبی هم کرده،نه اینکه به بهانه های مختلف سنگ اندازی کرده و کارهای ارزشمند وی را بد جلوه دهیم.
در آخر به قول حافظ شیرازی درخت دوستی بنشان که کام دل ببار آرد      نهال دشمنی برکن که رنج بیشمار آرد


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 93/1/8:: 11:27 صبح     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها