سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه دو مسلمان یکدیگر را ببینند و یکی از آنان به دیگری سلام کند و با او دست دهد، محبوب ترین آنان نزد خداوند، خوش روترین آنان نسبت به دیگری است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
اتحاد آبپخش
 
4800 واحد مسکونی در دشتستان تعمیر و بازسازی می شوند

مدیر کل امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران  از بازسازی و تعمیر 4800 واحد خسارت دیده ی دشتستان بر اثر زلزله ی اخیر خبر  داد و گفت: بر اساس وعده 20 روزه ی رییس جمهور جهت رسیدگی به خسارت دیدگان زلزله ی دشتستان، این عملیات زودتر از موعد مقرر به اتمام رسیده و مشکلات مسکن مردم زلزله زده در مدت 10 روز بررسی شد.

مجید جودی افزود: از بین 6100 واحد مورد بازدید، 1800 واحد نیاز به احداث کامل دارند، همچنین تعمیرات 1700 واحد دیگر در دستور کار قرار گرفت و 1300 واحد خسارت دیده نیز دیوار کشی خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه اصل بازسازی منازل خسارت دیده بر عهده مردم می باشد گفت: برخلاف روند بازسازی منازل خسارت دیده ی شنبه، بازسازی و تعمیر منازل خسارت دیده ی دشتستان بر عهده مردم می باشد اما بنیاد مسکن با پرداخت وام و کمک های بلاعوض در این امر، حتما پیگیر آنان خواهد بود.

مدیر امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران اضافه کرد: میزان کمک های بلاعوض و وام های بنیاد مسکن حدود 25 میلیون تومان وام و 5 میلیون تومان کمک بلاعوض برای منازلی که نیاز به بازسازی کامل دارند و 10 ـ2 میلیون تومان وام جهت واحدهای تعمیری پیشنهاد شده است که در جلسه چهارشنبه هیات دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بلافاصله بعد از تایید هیات دولت این وام ها در اختیار مردم خسارت دیده ی دشتستان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه کارمزد این وام ها جهت منازلی شهری 5 درصد و منازل روستایی 4 درصدی می باشد، گفت: بعد از پرداخت این وام ها به مردم خسارت دیده، نقشه های ساختمانی نیز در اختیار آنان قرار خواهد گرفت تا درصوت تمایل از این نقشه ها، جهت ساخت منازل خود استفاده کنند.

جودی با تاکید بر اینکه انتخاب پیمانکار و ساخت و تعمیر منازل بر عهده خود مردم می باشد. بیان داشت: تمامی کسانی که قصد بازسازی منازل خسارت دیده خود را دارند  پیشنهاد می شود که بر اساس نقشه های بنیاد مسکن و زیربنای 80 ـ70 متر مربع، منازل خسارت دیده ی خود را بازسازی می کنند زیرا این نقشه ها قابل توسعه هستند و در آینده می توان به مساحت زیربنای ساخته شده اضافه کرد.

مدیر کل امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ساخت این پروژه با زیربنای 80 ـ70 متر مربع موجب می شود تا قبل از شروع فصل گرما عملیات بازسازی پایان پذیرد، از طرفی دیگر اگر متراژی بیش از این جهت زیربنای ساختمان ها در نظر گرفته شود، امکان اینکه قبل از اتمام بازسازی، وام های اهدایی پایان پذیرد وجود دارد، از این رو مردم به ناچار مجبورند از جیب خود هزینه کنند.

وی ادامه داد: همچنین به مردم دشتستان پیشنهاد می شود جهت بازسازی و تعمیر منازل خود از مصالح ساختمانی همین شهرستان و استان استفاده کنند زیرا طی روند بازسازی، حدود 70 ـ60 میلیارد تومان صرف ساخت و ساز این منازل می شود، پس بهتر است که این اعتبارات در خود شهرستان و استان هزینه شود تا کمکی به تولیدکنندگان مصالح ساختمانی این ناحیه باشد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/9/21:: 11:23 صبح     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها