سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مجلس حکمت، نهالستان فضلاست . [امام علی علیه السلام]
اتحاد آبپخش
 
کانال های آبیاری سد ریسعلی دلواری راه اندازی شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در آیین راه‌اندازی کانال‌های آبیاری سد رئیسعلی دلواری اظهار داشت: شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در راستای تامین آب کشاورزان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند و تاکنون اقدامات ارزنده‌ای در این عرصه انجام داده است.



سید مهدی موسوی افزود: از زمان راه‌اندازی سد رئیسعلی دلواری تاکنون اقدامات متنوعی برای بهره‌مندی بیشتر و موثرتر کشاورزان از این سد انجام شده و امروز شاهد راه‌اندازی کانال‌های آبیاری این سد در منطقه شبانکاره هستیم.

وی با بیان اینکه حدود 8700هکتار از اراضی شبانکاره با این کانال‌ها سیراب می‌شوند خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این کانال در واقع 8 هزار و 700 هکتار از اراضی شبانکاره سیراب می‌شوند و کشاورزان 10 روستا با جمعیت بالغ بر 25 هزار نفر از آب بهینه برای کشاورزی استفاده می‌کنند که البته امسال 5000هکتار زیر کشت رفته است.

موسوی تصریح کرد: حدود 240 کیلومتر طول کانال‌های درجه1،درجه2و درجه3 شبکه آبیاری شبانکاره است و بیش از 130کیلومتر زهکش در اراضی شبانکاره احداث شده که امیدوار هستیم کشاورزان از این اقدام رضایت خاطر داشته باشند.
این مسئول از اختصاص حدود60میلیون متر مکعب آب به اراضی کشاورزی شبانکاره خبر داد و افزود:این آب از لحاظ کمی و کیفی بسیار خوب است و شوری اندکی دارد و برای کشاورزی مناسب است.
موسوی اضافه کرد:قبلا حجم آب تحویلی به کشاورزان 1200لیتر بر ثانیه بوده که از هفته گذشته به 2500لیتر بر ثانیه رسیده است.

وی اضافه کرد: در گذشته از هر هکتار از اراضی شبانکاره حدود یک تن محصول برداشت می‌شد و با راه‌اندازی این کانال‌ها و تقویت آب کشاورزی از هر تن بیش از هشت تن محصول برداشت خواهد شد.

موسوی گفت: هم‌اکنون 60 درصد مردم شبانکاره به کشاورزی مشغول هستند که به کشت گندم، جو و صیفی‌جات اشتغال دارند.
مهندس موسوی در پایان ابراز امیدواری کرد:در سالی که از سوی رهبری معظم به سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده بتوانیم با مصرف بهینه آب و کیفیت بخشی به محصولات کشاورزی زمینه تولید حداکثری را فراهم کنیم تا در عرصه اقتصادی زمینه سازتحقق شعار رهبری باشیم.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/9/27:: 3:4 عصر     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها