سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید که آن رشته میان شما و خداوند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
اتحاد آبپخش
 
در پی بارندگی اخیر/سدهای انحرافی استان سرریز شدند+تصاویر

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در بازدید از سد انحرافی سرقنات دشتستان اظهار داشت:سیلاب هفدهم آذرماه بر رودخانه ها و شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهرتاثیر مطلوبی داشته است.


مهندس سید مهدی موسوی افزود:در شبکه آبیاری رودخانه دالکی در بخش سعدآبادمقدار ورودی آب کانالهای اصلی از5000لیتر در ثانیه به 12000لیتر در ثانیهافزایش یافته و ارتفاع سرریز سد انحرافی هم به حدود2متررسید.


مهندس موسوی ازافزایش دبی آب در شبکه آبیاری آبپخش خبر داد و ابراز داشت:در شبکه آبیاری آبپخش نیز دبی آب به ماکزیمم رسید و ارتفاع سرریز آب بیش از 1متر افزایش یافت.


این مسئول به حوزه آبیاری تنگستان هم اشاره کرد و اظهار داشت:در شبکه آبیاری تنگستان هم با توجه به کم آبی این حوزه،دبی آب از 200لیتر در ثانیه به6500لیتر در ثانیه افزایش و ارتفاع سرریز سد اهرم به بیش از70سانتیمتر افزایش یافت.
مهندس موسوی به مغذی بودن این سیلاب هم اشاره کرد و گفت:این سیلاب که همراه مواد مغذی در شبکه بوجود آمدموجب خوشحالی و مسرت کشاورزان عزیز گردید.


وی اضافه کرد:در پی سیلاب تعداد5الکتروپمپ از ایستگاه پمپاژ وحدتیه هم وارد مدار گردید و نخیلات تحت پوشش این شبکه نیز آبیاری شدند.


مهندس موسوی از سرریز سد انحرافی شبانکاره نیز خبر داد و اظهار داشت:در سد انحرافی شبانکاره در پایین دست سد ریسعلی دلواری هم شاهد سرریز آب و ورود آب به شبکه های آبیاری شبانکاره بودیم که موجب رضایتمندی کشاورزان شد.


این مسئول بر استفاده بهینه از منابع آب تاکید کرد و ابراز داشت:باید در مصرف آب صرفه جویی کنیم و از این نعمت الهی استفاده بهینه نماییم تا شاهد کم آبی و بی آبی در سالهای آینده نباشیم.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/10/17:: 7:4 عصر     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها