سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، بنده مؤمنِ درویشِ آزرمگین و عیالوارخود را دوست دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
اتحاد آبپخش
 
گناوکان،تنها روستای بخش آبپخش که آب ندارد
روستای گناوکان از توابع بخش آبپخش شهرستان دشتستان،حدود10کیلومتری مرکزبخش واقع شده و با مرکز بخش سعدآباد نیز5کیلومتر فاصله دارد.
این روستا در حال حاضرحدود20خانوار و بیش از70نفر جمعیت دارد که طبق گفته معتمدان محلی در گذشته بیش از110خانوار در این روستا ساکن بوده اند که به دلیل عدم وجود امکانات رفاهی اولیه مثل آب و برق و غیره از این روستا نقل مکان کرده و به گناوه و برازجان و آبپخش رفته اند.
علی جعفری یکی از معتمدان محلی روستای گناوکان در گفتگو با خبر نگار اتحاد جنوب به بیان مشکلات روستا پرداخت و مهمترین مشکل روستا را نداشتن آب آشامیدنی عنوان کرد.
آقای جعفری که حدود75سال سن دارد و از کشاورزان این روستا نیز می باشد در مورد روستا چنین می گوید:روستای گناوکان در گذشته از قطبهای تولید گندم منطقه بوده و در حال حاضر هم سالانه بیش از500تن گندم در این روستا برداشت می شود.
وی مهمترین و اساسی ترین مشکل روستا را عدم لوله کشی آب و نبود آب آشامیدنی سالم در این روستا عنوان کرد و گفت:متاسفانه اهالی این روستا از نبود آب آشامیدنی سالم رنج می برند و بیماریهای مختلف دامن اهالی روستا را به خاطر عدم وجود آب سالم گرفته است.
آقای جعفری در همین رابطه عنوان داشت:آب آشامیدنی ما از طریق تانکر آب جهاد برازجان تامین می شود و ماهانه مجبوریم بیش از 150هزار تومان بابت خرید تانکر آب بپردازیم و در صورت تاخیر تانکر از آب ناسالم رودخانه جهت خوردن استفاده می کنیم .
وی خواستار توجه مسئولین به این روستا شد و اظهار داشت:مسئولان محترم آگاه باشند که اگر آب آشامیدنی سالم به مردم نرسد بیماریهای گوناگون دامن اهالی این روستا را می گیرد و به خاطر رضای خداوند نسبت به لوله کشی آب این روستا اقدام فوری و عاجل نمایند.
لازم به ذکر است روستای بند محمد عبداله آبپخش نیز آب آشامیدنی ندارد ولی کلنگ آبرسانی به این روستا با همت بخشدار آبپخش زده شده و در شرف اجرا است.



کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/10/25:: 3:47 عصر     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها