سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بسیار یاد مرگ کند، خداوند دوستش خواهد داشت . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
اتحاد آبپخش
 
50درصد مدارس استان دارای کلاسهای هوشمند هستند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در آیین افتتاح کلاسهای هوشمند هنرستان فنی و حرفه ای کربلای4آبپخش اظهار داشت:طرح هوشمندسازی مدارس از چند سال پیش آغاز شده ولی علیرغم تلاشهای مدیران محترم و صرف هزینه در این رابطه نتیجه مطلوب بدست نیامده است.

ناصر کرمی افزود:باید بتوانیم از فناوری کنونی که در اختیار داریم بدرستی بهره ببریم چون در آینده با ورود فناوریهای جدید،عملا فناوری های قدیمی منسوخ خواهد شد.
کرمی از کمبود نیروی فنی و ماهرجهت کار در پارس جنوبی در استان بوشهر سخن گفت و ابراز داشت:متاسفانه در استان نیروی فنی و ماهر مرتبط با صنعت گاز و نفت به سختی پیدا می شود و بیشتر کارهای فنی منطقه ویژه پارس را به افراد غیر بومی می دهند و باید مراکز فنی و هنرستان های استان در تربیت نیروهای ماهر اهتمام  جدی داشته باشند تا زمینه اشتغال افراد بومی و ماهر فراهم شود.
این مسئول از هوشمندسازی 50درصد مدارس استان خبر داد و اظهار داشت:با تلاشهای صورت گرفته قریب به 50درصد مدارس استان هوشمند هستند که از لحاظ هوشمند سازی مدارس توانستیم مقام دوم کشور را بعد از تهران بدست بیاوریم.
وی اضافه کرد:حدود7200کلاس درس در استان وجود دارد که بیش از2000کلاس درس در استان هوشمند هستند.
رییس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز در این مراسم از کمبود اعتبارات آموزش و پرورش سخن گفت و ابراز داشت:آموزش و پرورش از مهمترین مسائل جامعه هستند و باید طوری برنامه ریزی شود که تربیت نسل آینده بدرستی انجام شود و مربیان و دانش آموزان بدون دغدغه خاطر به تعلیم و تعلم بپردازند.


سید حسن لواسانی از بخش آبپخش به عنوان بخشی فرهنگی و متدین یاد کرد و افزود:بخش آبپخش با داشتن عالمان بزرگی چون آیت ا...مهدوی مرتضوی و داشتن چهره های علمی فراوان در سطح استان و کشور یکی از بخش های بافرهنگ استان است و همواره شاهد پیشرف اعتلای این بخش بوده و هستیم.


وی همچنین قول پیگیری ارتقای نمایندگی آموزش و پرورش آبپخش را نیز داد.
مسئول نمایندگی آموزش و پرورش آبپخش نیز در این جلسه ضمن عرض خیرمقدم و تبریک به مناسبت انتصاب آقایان کرمی و لواسانی به عنوان معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان و رییس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان اظهار داشت:شهر آبپخش دومین شهر شهرستان و هشتمین شهر استان است وبیش از4هزار دانش آموز و بیش از400فرهنگی دارد و آموزش و پرورش آن 15سال است که به صورت نمایندگی اداره می شود که 13 سال زیر نظر شبانکاره و 2سال نیز زیر نظر دشتستان بوده است.
محمود انتظامی بر ضرورت ارتقای نمایندگی به اداره تاکید کرد و اظهار داشت:ارتقای نمایندگی آموزش و پرورش آبپخش به اداره ای مستقل خواست مردم و مسئولین بخش است و از مسئولان استان و شهرستان تقاضا دارم در این رابطه اهتمام جدی داشته باشند.
انتظامی بر تکمیل طرح های نیمه تمام آموزشی تاکید کرد و ابراز داشت:با کمال تاسف باید عرض کنم چند طرح آموزشی در آبپخش هست که به صورت نیمه کاره رها شده مثل هنرستان خوارزمی که بیش از60درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از21ماه است که به حال خود رها شده یا نمازخانه دبیرستان معراج که با پیشرفت 7درصدی حدود 30ماه است که خوابیده و هیچ کاری درآنها انجام نمی شود و کم کم تحلیل خواهند رفت و هزینه هایی که از بیت المال خرج اینها شده هدر می رود.
این مسئول همچنین از تخریبی بودن دبستان شهید رضایی آبپخش نیز سخن گفت و ابراز داشت:این دبستان 165دانش آموز دارد و بیش از 30سال از ساخت آن می گذرد و کاملا تخریبی است و مجبور شدیم برای حفاظت از جان دانش آموزان آنها را به شیفت مخالف مدرسه نمونه علامه طباطبایی منتقل کنیم.


انتظامی از هوشمند بودن 35درصد از مدارس آبپخش خبر داد و ابراز داشت:27آموزشگاه ابتدایی در بخش آبپخش وجود دارد که تنها 35درصد مدارس هوشمند هستند و از 12 مدرسه ابتدایی شهر نیز 9مدرسه هوشمند هستند.
رییس شورای شهر آبپخش نیز بر ارتقای نمایندگی آموزش و پرورش آبپخش تاکید کرد و افزود:پیگیری های فراوانی در چند سال گذشته انجام شده و علیرغم قولهای مساعد مسئولان تاکنون شاهد تحقق این مهم نبوده ایم.
مصطفی رضایی از گرفتن پول به عناوین مختلف از دانش آموزان انتقاد کرد و گفت:طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی آموزش و پرورش در سطح عمومی رایگان است ولی مدیران مدارس در طول سال به عناوین مختلف از دانش آموزان پول می گیرند که این خلاف قانون است و باید رسیدگی شود.
رضایی بر ضرورت تعمیر مدارس آبپخش تاکید کرد و افزود:چند مدرسه آبپخش تخریبی هستند و ممکن است با کوچکترین لرزش زمین فرو بریزند و لازم است مسئولان نوسازی استان در تخریب و بازسازی آنها اهتمام جدی داشته باشند.
شهردار آبپخش نیز در این مراسم بر تعامل سازنده با مدیران آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود:شهرداری تا آنجایی که قانون اجازه دهد در خدمت آموزش و پرورش است و هر جا لازم باشد آماده همکاری با این نهاد می باشد.
حسین عباسی همچنین بر لزوم آموزش های فنی لازم به هنرآموزان جهت اشتغال در منطقه ویژه پارس تاکید کرد و افزود:منطقه ویژه پارس ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال هنرآموزان بومی استان است و آموزش و پرورش باید طوری برنامه ریزی کند تا مهارتهای لازم را به هنرآموزان یاد بدهند و زمینه اشتغال آنان در آینده فراهم شود.
مدیر هنرستان فنی و حرفه ای کربلای4آبپخش نیز از هوشمند بودن کلیه کلاسهای این هنرستان خبر داد و افزود:این مهم با تلاش شبانه روزی همکاران بدست آمده و در استان بوشهر و کشور کم نظیر است.
محمد حسین گشتاسب از سرانه پایین آموزشی این آموزشگاه گلایه کرده و اظهار داشت:سرانه آموزشی سال گذشته آموزشگاه530هزار تومان بوده در صورتی که هزینه برق هنرستان 6میلیون تومان شده است.
گشتاسب همچنین از قبولی 100درصدی هنرآموزان این هنرستان در کنکوردانشگاه دولتی در سال گذشته خبر داد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/12/19:: 2:52 عصر     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها