سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شاهان حاکم بر مردم اند و دانشمندان حاکم بر شاهان [امام صادق علیه السلام]
اتحاد آبپخش
 
افتخاری دیگر برای دشتستان؛دکتر احمدزاده مدیر پژوهش برتر استان

دکتر علی احمدزاده به عنوان مدیر پژوهش برتر استان انتخاب شد
مدیر پژوهش و فناوری منطقه ویژه انرژی پارس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اتحاد جنوب با اعلام این خبر اظهار داشت:خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزارم که توانایی خدمت بی منت و صادقانه به مردم شریف ایران اسلامی را به من عنایت فرمود و امیدوارم بتوانم خدمتگذار شایسته ای برای مردم باشم.


دکتر علی احمدزاده افزود:این عنوان به خاطر فعالیتهای پژوهشی و اقدامات اینجانب در حوزه پژوهش و فناوری کسب شده و مهمترین دلایل و شاخصه ها برای این انتخاب عبارتند از: ارائه مقاله در سطوح ملی و بین المللی 31 مورد-حمایت از پایان نامه های دانشجویی در مقطع ارشد و رساله  دکترا  32 مورد- برگزاری و حمایت از همایشهای ملی و بین المللی   10 مورد- برگزاری کارگاههای تخصصی در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و محیط زیست :  12 مورد-  راه اندازی دفاتر پژوهش و فناوری در پارس 2(کنگان) و پارس 3 (پارس شمالی)-حمایت از چاپ و تالیف کتاب: 3 مورد- راه اندازی دبیرخانه های سلامت، فرهنگی اجتماعی، مدیریت انرژی و محیط زیست-  راه اندازی کانون متخصصان جوان صنعت نفت- عقد قرارداد طرح جامع سلامت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس- تصویب طرح جامع اطلس خوردگی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس-- راه اندازی دفتر توسعه علم و فناوری- عقد تفاهم نامه با دانشگاههای تهران، صنعت نفت و صنعتی شریف- راه اندازی جهاد دانشگاهی پارس در استان بوشهر-پژوهشگر برگزیده کشوری در سال 91- اخذ تقدیر نامه های متعدد از وزیر نفت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی فارس، دانشگاه خلیج فارس، فرماندار تهران، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست- عضو یت در شورای پژوهشی پژوهشگاه صنعت نفت و کمیسیون آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات استان بوشهر-عضو کمیته علمی و داوری سه  همایش بین امللی در حوزه نفت و گاز- راه اندازی سامانه بنیاد نخبگان و پژوهشگران خلیج فارس- شناسایی و استقرار دو فناوری ملی در منطقه ویژه بمنظور رفع مسائل و معضلات زیست محیطی.
لازم به ذکر است که دکتر احمدزاده اصالتا دشتستانی هستند و انتخاب وی به عنوان مدیر پژوهش برتر استان در واقع افتخاری برای دشتستان و منطقه آبپخش است


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/10/4:: 2:53 عصر     |     () نظر
 
خطر شیوع آفت زنجره خرما در نخیلات منطقه آبپخش

مسئول اداره حفظ نباتات جهاد کشاورزی دشتستان در جلسه آموزشی کشاورزان منطقه آبپخش از شیوع آفت زنجره خرما در این منطقه خبر داد و اظهار داشت:این آفت در اراضی گروگزی و سه کنار منطقه آبپخش شناسایی شده و خطر شیوع آن سایر نخیلات منطقه را تهدید می کند.


خانم مهندس کیانی افزود:زنجره خرما جزء آفات همگانی بوده و طبق قانون مبارزه با آن بر عهده کشاورزان می باشد.
خانم کیانی به خصوصیات آفت زنجره خرما اشاره کرد و گفت:حشره ای است که حالت مکنده دارد و از شیره نباتات تغذیه می کند و تراوشات بزاقی روی شاخه و برگ درختان می گذارد که این تراوشات مانع جذب نور خورشید می شود و باعث از بین رفتن نباتات می گردد و این حشرات سالی یکبار و در اردیبهشت ماه تخم گذاری می کنند.


این مسئول مهمترین راههای مبارزه با این آفت را استفاده از کارتهای زرد چسبنده ورول دانست و اظهار داشت:هرس به موقع درختان،از بین بردن علفهای هرز،حذف پاجوش درخت آلوده از راههای مبارزه با این آفت است که از نظر کارشناسان بهترین راه مبارزه با این آفت استفاده از کارت چسبنده ورول زرد می باشد.


خانم مهندس کیانی بر عدم استفاده از سموم در مقبله با آفت ها تاکید کرد و افزود:کشاورزان باید توجه داشته باشند که تا حد امکان از سم استفاده نکنند چون در دگردیسی طبیعت این سموم در نهایت خطرات زیادی دارد.
وی اضافه کرد:سم به موازات خوبیهایی که دارد موجب مقاوم سازی حشرات و آفت ها می شود و عوامل طبیعی مبارزه با زنجره خرما نظیر کفشدوزکها،زنبورها و عنکبوتها را نیز از بین می برد.
خانم کیانی به کشاورزان توصیه کرد:در صورت نیاز به سمپاشی برای مقابله با زنجره خرما بهترین مواقع سمپاشی ساعات اولیه صبح قبل از گرم شدن هوا است.
رییس جهاد کشاورزی بخش آبپخش نیز در این جلسه اظهار داشت:طبق اطلاعاتی که از کشاورزان اراضی گروگزی کسب کردیم به آنجا رفته و به عینه وجود آفت زنجره خرما را مشاهده نمودیم.


مهندس محمد اسماعیل شفیعی افزود:طبق هماهنگی با مقامات شهرستان و استان دکتر سروش مدیر حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی به منطقه آمد و ضمن تایید شیوع این آفت قول مساعد جهت کنترل آن را داد.
مهندس شفیعی به خصوصیات ظاهری این آفت اشاره کرد و ابراز داشت:این حشره با تراوشاتی که روی شاخه و برگ های درختان می گذارد مانع جذب نور خورشید می شود و زمینه را برای رشد قارچ ساپروفیت یا فوماژین که دوده سیاه رنگی برشاخه و برگهای درختان باقی می گذارد را فراهم می کند که وجود این دوده ها باعث عدم دریافت نور خورشیدبرای انجام عمل فتوسنتز می شود و فرآیند کلروفیل سازی در اندام هوایی درخت صورت نگیرد و در نهایت این مولفه ها باعث ضعیف شدن درخت و کاهش محصول می شود.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/10/4:: 2:47 عصر     |     () نظر
 
جشن شب یلدا در پیش دبستانی بهاران آبپخش+تصاویر

جشن شب یلدا به همت پیش دبستانی بهاران آبپخش با شرکت نونهالان برگزار شد.

این مرکز یکی از فعالترین و منظم ترین مراکز شهرستان است که عنوانهای مختلفی هم کسب کرده است و در مناسبتهای مختلف سال برای نونهالان و نوباوگان خود برنامه های مختلفی انجام می دهد و اکثر قریب به اتفاق والدین از این مرکز به نیکی یاد می کنند

 

 

تصاویررا در ادامه مطلب ببینید

 

h ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط 92/10/1:: 7:36 صبح     |     () نظر
<      1   2      
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها